9 Temmuz 2014 Çarşamba

Kremali serbetli Tatli


Merhaba arkadaslar yine degisik bir tatli ararken bu tatli cikti karsima :) cok sayfalarda ayni resimle tarifi buldum ama sonunda kimin oldugunu buldum :) arkadasimiz Ugurböcegim ne aitmis emek vermis bizlerle paylasmis kendisine cook tesekür ediyorum sayfasinda resimleriyle ayrintili olarakda paylasim yapmis bence arkadasimin sayfasinida mutlaka ziyaret edin ugurböcegim
Tarifi oldugu gibi burdada paylasiyorum cünkü gercekten ben kendisi kadar ayrintili belkide anlatamam :)
 Biz cok begendik tatliyi nefis oldu umarim sizlerde dener begenirsiniz.
Malzemeler:

  1. 4 yumurta
  2. 1 su bardağı şeker
  3. 2 su bardağı un
  4. 1 paket vanilya
  5. 1 paket kabartma tozu
Şerbeti:
  1. 2 su bardağı şeker
  2. 4 su bardağı su
  3. Birkaç damla limon suyu
Ara kreması:
  1. 2 poşet dr outker kaymak tadında  krem şanti(1 pakette 2 poşet krem şenti oluyor 2 poşeti kullanılacak)
  2. 2 su bardağı süt
Hazırlanışı:
  1. Öncelikle şerbeti için su ve şekeri 10 dakika kaynatın,limon sıkıp ocaktan alın ,soğumaya bırakın.
  2. 4 yumurta ile şekeri köpük köpük oluncaya kadar yaklaşık olarak 10 daiıka mikserle cırpın.Krema kıvamına geliyor beyazlıyor.
  3.  Un,vanilya,kabartma tozunu birlikte eleyerek karışıma ekleyin,tahta kaşıkla karıştırın,bu aşamada 2 veya 3 aşamada ekleyin ve her ekleyişte tahta kaşıkla alttan üste sürekli hafif hafif yedirerek,havasını söndürmeden karıştırın.
  4. Tarifte tepsiyi margarinle yağlayın diyordu ama ben garanti olsun diye tepsiye yağlı kağıt serip keki döktüm,çünkü keki soğuduktan sonra ters çevirip kesiyoruz garanti olsun dedim,tepsiye yapışma olmasın diye.
  5. Karışım bekletılmeden önceden ısıtılmış 170 derece fırında üzerini kızarana dek pişirin,soğumaya bırakın.
  6.  Soguyunca ters çevirin kağıdını yavaşca sıyırın,önce enine kat olarak değilde,fotoğraftaki gibi ortadan ikiye bıcakla kesin.Daha sonra elinizde oluşan her iki parçayıda enlemesine ikiye ayırarak iki kat yapın.(Yani burada elinide 4 parça kek olucak,çünkü direk dikdörtgen haliyle keki iki kata ayırmanız zor olur)
  7. Ben iki kata ayırma işlemini ip ile yaptım,daha önce denedinizmi bilmiyorum ama bıçakla kesmekten daha kolay,ipi kekin kat ayıracağınız yerine gatiriyorsunuz kekin etrafını sarıyorsunuzve elinizle keki bastırarak ipi çekiyorsunuz muntazam şekilde kata ayrılmış oluyor :)
  8. Kaymak tadında krem şantileri süt ile çırpın.
  9.  Kekin alt katlarına krem şantiyi sürün ,üst kaları ile kapatın ben bu aşamada kremalı haliyle 5 10 dakika üstü kapalı olarak buzdolabında beklettim,amacım krem şantinin biraz sertleşmesiki,kesilirken şantinin dağılmaması.
  10.  Dolaptan aldığımız tepsideki tatlınızı dilimlere ayırın,dılımledıkten sonra kepçeyle yavaş yavaş şerbet dökün.Hindistan ceviziyle süsleyin.
  11. Vaktiniz varsa bir gece dinlendirin,ben gündüz yaptım üzerini streçleyip dolaba kaldırdım 5-6 saat sonra servis ettim tadı çok güzeldi.

1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo