3 Ocak 2013 Perşembe

CEVİZLİ HAŞHAŞLI ÇÖREK

Bugün size sadece tarfimi paylasacagim fazla konusmadan.......

Malzemeler :
* 1 yumurta
* 1 çay bardağı sıvıyağ
* 1 su bardağı süt (ılık)
* 1 çay bardağı su (ılık)
* 2 yemek kaşığı şeker
* 1 tatlı kaşığı tuz
* Yaş maya
* 2 yemek kaşığı şeker
* 1 tatlı kaşığı tuz
* Aldığı kadar un
İç malzemesi :
* Bir küçük kase haşhaş ezmesi
* Bir çay bardağı dövülmüş ceviz
* 3 yemek kaşığı şeker
* 3 yemek kaşığı sıvıyağ
Yapılışı :
Mayayı ılık su ile erit. Hamur kabınıza malzemeleri sırası ile koyarak yumuşak bir hamur elde edin. Hamurun üstünü örtüp mayalanmasını bekleyin.
Mayası geldiğinde ise, hamuru iki parçaya ayırıp, beze yapın. Bezeleri merdane ile açın.
Daha önceden hazırladığınız iç malzemesini, açtığınız yufkalara sürün ve rulo yapın. Rulodan 3 parmak kalınlığında parçalar kesin. Yağlanmış bir fırın tepsinine hafif aralıklı olarak dizin.
Yarım saat kadar tepside mayalandırın. 200 derecelik fırında kızarana kadar pişirin

7 yorum:

  1. konuşsaydım okurdum be arkadaşım
    ben en çok bu yorumlar kısmını seviyorum
    haşhaşlı çörek en sevdiğim çörektir tek geçerim
    hele de seninkinin üstü biraz kıtır görünüyor ya gel ye beni diyor
    kal sağlıcakla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tsk.ederim arkadasim ama bazen susmak belkide en iyisi, tarifime gelince aynen yazdigin gibi üzeri biraz kitir ici ise yumuscik oldu

      Sil
  2. bayılırım buna
    babannem çok yapardı ne zaman görsem aklıma gelir
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık,bayıldım tarife..H
    ç denemedim ama çok severim..şimdi senin tarifinle deneyeceğim..sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Canim ellerine emklerine saglik afiyetler olsun .

    YanıtlaSil
  5. Müthis görünüyorlar ellerine saglik ;)

    YanıtlaSil
  6. Benimde yaptığım tariflerden çok severim aynı zamanda çok güzel olmuşlar.elin dert görmesin

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo