25 Aralık 2012 Salı

Nussecken / Findikli Ücgen kurabiyeler

 
Nefis kurabiyeler, mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum.









hamuru:
130g tereyag
130g seker
2 yumurta
300g un
1 tatli kasigi kabartmatozu

hamurun üzerine sürmek icin:
4 yemek kasigi kayisireceli

üzeri:
200g tereyag
200g seker
2 paket vanilya
4 yemek kasigi su
200g ince cekilmis findik
200g iri cekilmis findik

kenarlari icin:
eritilmis kuvertür cikolata

Hamur malzemelerinin hepsinden kurabiye hamuru kivaminda bir hamur yogrulur, gerekirse biraz daha un eklenir.
Hamur yagli kagidin üzerinde büyük firin tepsisine göre acilir (yagli kagidin üzeinde acip tepsiye yaglikagidi cektinizmi cok pratik oluyor).
Hamurun üzerine kayisi receli sürülür.

Üzeri icin, 200g tereyaginla seker bir tencerede seker eriyene kadar eritilir, vanilya su daha sonrada findiklar eklenir hepsi karistirilarak az pisirilir (findigin kokusunu hissettinizmi ocaktan alin).
Bu karisimi sicak sicak recelli hamurun üzerine yayin. Önceden isitilmis firinda yaklasik 25 dk. pisirin.
Firindan ciktiktan sonra ilinmasini bekleyin. Ilindiktan sonra önce karelere, kareleride caprazlama kestinizmi ücgenleriniz olusur.
Ücgenlerin kenarlarida cikolataya batirilir, kurutulur.

Bu kurabiyeyi bir kere yaptinizmi bir daha asla vazgecemeyeceksiniz!!!!

78. porselen demlik cay saati etkinligine ev sahipligi yapan  yersofrasi  yolluyorum

19 yorum:

  1. Çok farklı çok hoş bir tarif. Ellerine sağlık. Tadını çok merak ettim.

    YanıtlaSil
  2. tam benlik bir kurabiye
    denenecektir efendim

    eline sağlık

    YanıtlaSil
  3. Çok pratik yapımı Zeynebim annelere özel bu dimi?
    Sevgiler bitanem.

    YanıtlaSil
  4. kayisi receli yerine baska recel oluyormu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kayisi yerine baska recel kullanmanizi tavsiye etmiyorum cünkü zaten icindeki aromayi kayisi veriyor mahos oluyor.

      Sil
  5. Ellerine saglik pasam hep merak etmisimdir sagol..

    YanıtlaSil
  6. Bu kurabiyelenin tadini bilen biri olarak yapip evinizden hic eksik etmeyin derim cok lezzetli oluyorlar, ellerinize saglik Zeynep hanim resimlerlede acikca anlatmissiniz ne güzel yapmak isteyene büyük kolaylik olacak.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Zeynep Hanım tarifinizi denemek isteyen bir takipçim kurabiyelerin kaç derecede pişirilmesi gerektiğini sormuş. Benden sizden bir cevap alıp ona göre yanıtlamak istedim. Ayrıcaçekilmiş badem ile yapıp yapamacağını da sormuş. Cevap vermek için sizden cevap bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Slm her firin ayni olmadigi icin 170-180 derece olursa iyi olur, Bademle hic denemedim ama bence tarifin orjinalligini hic bozmayin findikla yapin.
      Saygilarimla

      Sil
  8. Selam Zeynebcigim!
    Iki gün önce bende Nussecken yapmistim.Ama benim tarif bambaska bir tarif.Ilk defa yaptim.Mutlaka birgün bana gelip beraber yapip,bu mükemmel lezzeti sitende yayinlamalisin.sakin yanlis anlama seninkiler'de tabiiki lezzetli görünüyor ve öylede zaten.Ama yinede bendeki tarifi denemelisin.Insan gercekten tadina doyamiyor.Bekliyorum insallah.
    Emine

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OLURMU HIC EMINECIM NIYE YANLIS ANLIM DOGRUDUR :) AMA SEN RESIMLERINI CEKIP TARIFINI PAYLASSAYDINYA:)
      INS. EN KISA ZAMANDA GÖRÜSELIM CANIM

      Sil
  9. merhaba.. tarif için tşkler..
    bir kaç gun onceden yapıp bekletsek sorun olur mu acaba?

    YanıtlaSil
  10. merhaba..
    bir kaç gun beklemesinde sakınca var mı acaba kurabiyelerin? misafirden onceki gunlerde yapıp hazırlamak istiyorumda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kusura bakmayin Esera hanim izinden yeni döndüm sorunuza cevap gec veriyorum.
      bu kurabiyeler 1 fatda güzel muhafaza edilirse bekletile bilinir

      Sil
  11. Tarifinizi denedim çok hoş ve farklı bir kurabiye oldu. üst kısmı sakız gibiydi ama kayısı reçelinin tadını kokusunu hissedemedim açıkcası.tesekurler tarifiniz için.bide ustteki yorumlarda Emine hanımın tarifini denemek isterim mümkünse tarifin malzemelerini söyleyebilirmi...Elif

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel yorumunuz icin tsk.ler Elif hanim
      Emine hanim vermek istedigi tarif hala bana ulasmadigi icin veremicem
      ama tarif gelince hemen paylasirim.

      Sil
  12. bu kurabiyenin tarifini cok beyendik, görünümü cok güzel.
    bizde ana ogul yapmaya karar verdik ve cok güzel oldu, size de tavsiye ederim, afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  13. "Zuckerrübensirup" ile deneyebilirsiniz, harika oluyor. yaninda da bir fincan kahve...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo