31 Ağustos 2011 Çarşamba

KEKLİ BAKLAVA

Herkese tekrardan iyi bayramlar umarim herkes güzel bayramlar geciriyordur. Benim bayramim bu sefer daha bir degisik gecti cokda güzel gecti :) her yil benden büyükler diye gittigim arkadaslarim bu yil toplanip bana bayramlasmaya geldiler. Gelen hic bir arkadasim bos gelmedi herbiri bir baska hediyelerle geldi cikolarasindan tatlisina, bazlamasindan taze findigina kadar hersey geldi :)) ayri ayri tsk.ediyorum her birine düsünmeniz yeterdi canlarim benim. 3 arkadasim ve kiz kardesim beraber olup bana cok daha farkli bir hediye aldi inaninki saskinlikdan nasil tsk.edecegimi bilemedim sadece gülümsedim ve ve tsk.ettim cok istedigim ama hep zamana biraktigim cok hosuma giden bir yemek takimi almislar kendilerine cok ama cok tsk.ediyorum düsünmeleri beni gercekten cok duygulandirdi ne mutlu banaki beni bukadar düsünen vede seven doslarim ve kardesim var diyorum. Hediyenin büyügü kücücgü tabiki olmaz aza kaat getirmeyen coga ulasamaz , benim icin gercekten bu az bisey deyildi cok tsk.ediyorum ve daha nice beraber bayramlara sizleri öpüyorum canlarim benim.
Bu tatliyi cok duydum ama bir türlü deneyemedim, bu bayramda bir cesaret geldi ve denedim. 10 tane yufkayi birden acarak yapilan tatlilar beni herzaman kurtariyor cünkü tek tek yufka ben acamiyorum :) kim bu sekilde baklava yapmasini cikardiysa ondan Allah razi olsun yane :) yoksa ben baklava ne yapamazdim :)
Tabiki aramizda herzaman söyledigim gibi mantiyi cikarana bunu söyleyemiyorum ya bu mantiyi kim cikarmis . okadar ugras minnacik minnacik sonra otursunlar hoooooop yiyip kalksinlar hic ugrasmamissin gibi :)) ya bende seviyorum mantiyi ama her yaptigimdada bunu kim cikardi ya offff diyorum iste :)) yine gevezeligim tuttu biliyorum kusura bakmayin bugünkü sokumu hala atlatamadigim icin buraya habire yaziyorum iste :)
Bu tatliyi cok sitelerde arastirdim ama bu daha cok hosuma gittigini icinde bunu denedim , sonuc mükemmeldi hic korkmayin ve deneyim derim :)
http://sifaliyemektarifleri.blogspot.com dan aldim , paylasim icin kendisine cok tsk.ediyorum ve oldugu gibi buraya tarifi yapistiriyorum cünkü ben hicbir degisiklik yapmadim.
Malzemeler
Hamuru için
1 su bardağı süt
1çay bardağı sıvı yağ
1çay bardağı eritilmiş tereyağı
2 adet yumurta
1 paket kabartma tozu
1-2 damla limonsuyu
Yeteri kadar un

Şerbeti için

4 su bardağı tozşeker
4 su bardağı su
1/2 adet limonsuyu

(Bence serbeti 1 bardadaha artirilsa dahada güzel olur cünkü serbetini tam cekti benim tatlim)
Üzerine
200 gr. tereyağı
Keki için

1 adet yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1su bardağı şeker
1 çay bardağı süt
1 su bardağı çekilmiş ceviz
Yeteri kadar un
Yapilisi:

Hamur yoğurma kabımızda tüm hamur malzemelerini koyup kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edelim. Hamurumuz üzerine nemli bir bez örtüp bir müddet dinlendirelim. Şerbetini hazırlamak için şekerle suyu kaynatalım. Limon suyunu ilave edelim. Biraz koyuca bir şerbet elde edelim. Soğutmaya bırakalım.Kek malzemelerimizi hazırlamaya başlayalım. Tüm malzemeleri karıştıralım. fazla akışkan olmayan koyu bir kek hamuru elde edelim.
Dinlenen hamurumuzdan minik parçalar koparıp 60 adet minik bezeler hazırlayalım. Hazırladığımız bu bezeleri nişasta yardımı ile bir tabak büyüklüğüne getirip 10'arlı 10'arlı üst üste koyalıp ve açmaya başlayalım ve altı yağlanmış tepsimize yayalım. 30 adet olunca kek hamurumuzu dökelim. Tepsiye tamamen serelim. Daha sonra diğer bezeleri açıp üzerini kapatalım. Baklavamızı istediğimiz şekilde keselim. Eritilmiş 200 gr. tereyağımızı üzerine gezdirdikten sonra fırına verip üzeri kızarana kadar pişirelim.

6 yorum:

  1. suphanallah maşallah arkadaşıma.marifetin dillere destan olur be kardeşim.
    geçmiş bayramını kutluyor sediklerinle nice bayramlar diliyorum.kırşehirdeydik ailece yeni geldik canım benim.ellerine sağlık.demek kekli baklava da oluyormuş ha.ben de bayramda kayınvalidemle ev baklavası yaptım ki süper oldu.evde açılan gibisi yok canısı değil mi.kayınvalideme bu tariften bahsedicem.çok öptüm hem seni
    hem yavrukuzuları...

    YanıtlaSil
  2. http://gelibolu17.blogspot.com sunar:)

    "Çay,Kahve Bahane"
    'bu etkinlik çok şahane' diyerek yeni bir etkinlik başlatmak istiyorum,
    her zamanki gibi güzel tariflerinizle beni yalnız bırakmayacağınızı ümid ediyorum...
    Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...
    Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız....

    İşte bende bu yüzden "çay kahve bahane" koydum etkinliğimizin ismini :)

    “Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!”
    Muhammed Mustafa (s.a.v)

    Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğim :)

    Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için gelibolu17 ye gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp
    http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com adresimde yayınlayacağım :)

    Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğim arkadaşlarım kırılmasınlar)

    etkinliğimiz diyorum çünkü ben daha öncekiler gibi bu etkinliğide yalnız başıma yapamıyacağımın bilincindeyim,o yüzden bu etkinlikler hepimizindir...Şimdiden herkese çok teşekkürler :)

    Gelibolu17

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar canim benim... Bu ne güzel bir baklava... Ellerine saglik... Bu arada gecmis bayramini da kutluyorum... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  4. Harika tarifler,müthiş güzel bir blog.ellerinize sağlık.tanıştığıma çoook memnun oldum.

    YanıtlaSil
  5. bende çok merak ediyorum bu tatlıyı
    içi hamur olmuyor mu ???

    güzel olmaz da onca emek ziyan olur diye yapmıyorum

    önce bi yerde yemem lazım benim :D

    YanıtlaSil
  6. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor bende yapmak istiyorum fakat bir sorum olacak. tepsinin ölçülerini öğrenebilir miyim. tepsi öölçüsünü yazarsanız çok memnun olurum sevgiler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo