19 Temmuz 2011 Salı

pudingli Cilekli yaspasta

  1. Pisen pandispanyamizin en üstünden 1 santim önce bicagimizin ucuyla her tarafini cizelim, sonrada bicagimizla cizgilerden keserek en üstünü cikaralim.
  2. ayni islemi ikinci katimizada yapalim.
  3. üc kat pandisyamiz olmus oluyor
  4. varsa pasta cemberiyle saralim pastamizi daha güzel sonuclar alabilirsiniz. Birinci katimiza hazirladigimiz vanilya pudingten sürelim.

5. Pudingi sürdükten sonrada kücük dogradigimiz cileklerimizi üzerine serpelim,

6. Cileklerin üzerine bir santim krem santi sürelim ve 2. katimizi kapatalim.

7. ikinci katimiza krema sürüyoruz

8. sonra cilek serpistiriyoruz, üzerine ücüncü katimizi yerlestirip kramayla kapatip istediginiz gibi süslüyorsunuz.

Merhaba arkadaslar , Kermeste yaptigim pastalardan bir tanesini paylasiyorum , inaninki yapmasi anlatmasindan kolay yazdiklarimi görüp korkmayin :))

elimden geldigince ayrintili yazmaya calistim ama egerki yanlisim veya anlasilmicak gibi tarif etmissem bana mutlaka yazin sizlere yardimci olayim , türkce yazim bekte iyi olmadigini bildigim icin inaninki üzülmem sevinirimde yardimlariniz icin. Ben pandispanya larimi genelde ayni malzemelerden yaparim, bunu sizde deneyin ve ilk seferde hemen pes etmeyin, bazen kabarir pat diye iner bazende hic kabarmaz, bunlarin hepsinin püf noktalari vardir. Ben en iyi sonuc aldigim tarif bu hemde cok kolay yane yumurtalarin sarilarini ve beyazlarini ayri ayri cirpmaktan ben hic hoslanmiyorum :)

Size sadece malzemeleri ve kisaca yapilisini yaziyorum cünkü resimlerle hepsini nasil yapilmasi gerektigini tek tek anlattim.Size ölcüylede yaziyorum ama yinede en iyi sonucu gramla ölcerek alabileceginize söylemekte istiyorum.

Malzemeler:

  • 500g cilek
  • 1p. Vanilyapuding (üzerinde yazdigindan 50gr. sütünü az kullanin)
  • 800g Sivi krema ( schlagshne) veyada 4 p. kremsanti üzerinde yazildigi gibi hazirlanir

Pandispanya icin:

  • 5 yumurta ( ortaboy olsun)
  • 200g toz seker ( bir subardagi)
  • 150g un ( 1 1/2 cay badagi)
  • 1 p.Vanilyasekeri
  • 1p. kabartma tozu
  • 1-2 yemek kasigi pasta kakaosu ( normak kakao konursa sekerimizi azaltmamiz gerekiyor yoksa cok sekerli olur ve kek kabarmaz)

Yapilisi:

  • firinimizi 180-200 dereceye aciyoruz, 26 lik pastakalibimizin altina yaglikagit seriyoruz ve hazirda bulunduruyoruz ( kekimizi yapinca hic bekletmeden firina atmamiz gerekiyor)
  • yumurtalari sekerle iyice köpürene kadar cirpiyorsunuz, vanilyamizi ekliyoruz
  • un kakao ve kabartma tozumuzu karistiriyoruz, cirptigimiz yumurtaya yavas yavas ekleyip karistiriyoruz, ( bu islemi yavas yapmamisin sebebi cirptigimiz yumurdalarin havasi inerse pandispanyamiz kabarmaz)
  • hazirladigimiz kalibimiza kekimizi döküyor ve firina veriyoruz, 25-30 dakka pisiriyoruz ( 20dakka icinde kesinlikle firini acmiyoruz)
  • pisen kekimizi sogumasi icin birakiyoruz. Soguyuncada yukarda anlattigim sekilde kesiyoruz.

  • Vanilya pudin üzerinde yazi oldugu gibi hazirlanir , kremalar arzuya göre seker eklenir, ben 2-3 yemek kasigi ekliyorum ve cirpilir. yukarda resimlerle anlattigim sekildede kullanilir.

Elimden geldigince püf noktalariyla anlattim umarim kimse zorluk cekmez

Size kolay gelsin, yaparsanizda afiyet olsun :)


4 yorum:

  1. Ellerine saglik arkadasim... Gercekten dedigin gibi, pastayi yapmak, anlatmaktan cok daha kolay degil mi...:) Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  2. cok güzel ellerinize saglik .Resimde löffel biskuitli cukulatali pasta var .Tarifini biliyorsaniz yazarmisiniz ???


    sevgilerle sibel

    YanıtlaSil
  3. Hosgeldiniz sibel hanim löffel biskuitli cukulatali pastanin adi tiramisudur, daha önce eklemistim, üste arama yazan yere yazarsaniz tüm tarifleri bulursunuz :)

    YanıtlaSil
  4. görüntü yok bende ama yine de eline sağlık olsun :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo