28 Temmuz 2011 Perşembe

Dolama Pasta

Merhaba!!! biliyorum blogumu cok ihmal ediyorum bu aralar ama inanin tariflerim doldu tasti ekleyemeye firsatim olmuyor , kosusturmalarim ancak bitme asamasina geldi. Üzerimdede birazcik tembellikmi var ne :))

Ramazana 4 gün kaldi. Neden bilmiyorum ama ben cok heycanliyim :) sizlerdede varmi böyle heycan?? :) Burda günlerimiz baya uzun ama allah kolayligini veriyor bu yilda aaaa ramazan bitmis diye söyliyecegimiz günlerde saglik olursa cabuk gelecegine inaniyorum, cocuklarimizda tatilde umarim kimse tutmakda zorlanmaz. Bence severek yapilan hicbir ibadetde insan zorlanmaz , sizce yaniliyormuyum??

Daha fazla konusup sizinde basinizi sisirmiyim öyleya bir tarif bakmaya geldik tariften baska yazmadigi kalmadi demeyin :))))

Bu tarifi arkadasim allahneverdiyse nin blogundan aldim gercekten cok gösterisli vede cok degisik bir pasta oldu , kermeste kim gördüyse hemen bir dilim aldi, tarifini isteyenlerede nete ekleyince bakin dedim :)) ama bu pastaya ancak sira geldi :)Allahneverdiyse arkadasima cok tsk.ediyorum ve onun yazilarini kopi yapiyorum size.

arkadaslar bazi tariflerin resimlerinin görünmedigini yaziyorsunuz bana tam tariflerin adini yazarmisiniz ??? bazi resimleri yeni makinemle cektim sanirsam onlar acilmiyor emin olmak istiyorum.

alt hamur icin

125 gr un

50 gr toz seker

1 pk vanilya sekeri

100 gr tereyag

bir bicak ucu kadar kabartma tozu

üst hamur icin

4 yumurta

4 yemek kasigi sicak su

50 gr nisasta

75 gr un

75 gr seker

1 pk vanilya sekeri

bir bicak ucu kabartma tozu

ici icin 300 gr frambuaz receli (elekden gecirilmis )

800 gr taze krema ( arzu ederseniz 2 pk kramsanti) ben her ikisinide denedim ikiside cok güzel

krema kullanacaklar icin 3 pk vailya sekeri ve 3 paket krema tutucu gereklidir (sahnesteif )

yapilisi

alt hamur malzemelerini tezaga koyup büyük bicak yardimi ile iyice kesin daha sonra elinizle toparlayin

iki naylon poset arasinda merdane ile acin ( 26 cm kelepceli kalibiniza göre ) catalla bir kac yerlerinden delin

altina aliminyum folye kaplayabilirsiniz hamuru cikarmaniz cok kolay oluyor isitilmis 200 derece firinda 10 dakika pisirin .pisen hamurunuzu bes dakika dinlendirip hazirlayacaginiz kaba koyun altindan folyoyu cikarin .üzerine recelden bir miktar sürün

üst hamurun hazirlanisi icin mikser kabinizin icine yumurtalari kirin icine sicak suyu ekleyip en yüksek devirde 1 dakika cirpin

sekeri vanilyayi serpistirerek cirpmaya devam edin sekeri yavas yavas ekledikden

sonra 2 dakika daha cirpin

mikserinizi kapatin unu, nisastayi, kabartma tozunu ayri bir kapta karistirp, yumurtali karisima ekleyin cirpma teli ile alt üst ederek karistirin

yagli kagit serilmis firin tepsisine dökün düzeltin ayni isidaki firinda 12 dakika pisirin

tezgahiniza temiz mutfak havlusu serin . bir avuc seker serpistirin firindan cikan hamurunuzu ters bu havlu üzerine koyup alttaki kagidi cikarin .

üzerine receli sürün cirptiniz kremanin yada santinin 4/3 sürüp 4 cm eninde uzun seritler kesin

bu seritlerden 7 adet olmasi gerekiyor . ( benim tepsim kücüktü ikikere ke( swdxujhnchnk

(Benim tepsim kücüktü iki kere kek yaptim 7 parca ciksin diye lütfen siz dikkat edin )

alt hamurunuzun ortasindan baslayarak bir tanesini seritinrole yaparak koyun. kalan seritleribirer birer her serit etrafinda dolanacak sekilde koyun

böylelikle tüm hamuru bitirin

en üzerine kalan kremayi sürün dilediginiz gibi süsleyin

2-3 saat dinlendirip dilimleyerek servis yapin

http://allahneverdiyse.blogcu.com/

1 yorum:

  1. bende heyecanlıyım

    inşaAllah sorunsuz bir şekilde tutarız orucumuzu

    pasta gerçekten çok güzel gözüküyor

    eline sağlık olsun

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo