4 Nisan 2011 Pazartesi

Çilekli irmik tatlısı

Merhaba arkadaslar sizlere cok fafif vede cok lezzetli bir tatli getirdim , yaz havalarinda mütis serinletecegine inaniyorum . ben simdiden bu yaz tatlisini paylasim yaza ne kaldiki:))

Bu tatliyi "45 Dakikalık Tarifler" etkinligine gönderiyorum.

malzemeler;

  • 1 litre sut
  • 12 yemek kasigi seker
  • 12 yemek kasigi irmik
  • 1 paket vanilya
  • 50 gr margarin
  • 1 limon kabugu rendesi
  • 200 gr cilek
  • 5 kasik seker

Yapilisi:

  1. Sutu ,sekeri irmigi limon kabugu rendesini tencereye koyup karistirarak pisirin.
  2. Ocaktan indirdikten sonra vanilya ve margarini ilave edip mikserle 10 dakika cirpin..
  3. Cilek,sekeri rondoya koyup pure haline getirin.
  4. Pismis irmik tatlisini ikiye bolup bir kismina sostan koyup karistirin. (cilek puresinin bir kismini ayri bir kaba ayirin tatlinin uzerine sos olarak dokmek icin )
  5. Kek kalibini islatip bir beyaz bir kirmizi olacak sekilde karisimdan dokun.
  6. Buzdolabinda yaklasik 5-6 saat durduktan sonra servis tabagina yavasca ters cevirin .(bir gece bekletilip servis yapilirsa daha guzel oluyor).
  7. Uzerine ayirdiginiz cilekli sostan dokup yesil nane yapraklariyla susleyip servise sunabilirsiniz.. (İsterseniz kremsanti ve daha degisik suslemeler yapabirsiniz).

8 yorum:

  1. harika bir sunum olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. harika görünüyor ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Ben o üzerinden akan sosuna bayıldım bayıldım.
    Ellerine sağlık canım
    Harika görünüyor.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Süper süper şu saatte işteyken görmek kötü oldu ama canımız istedi ofiscek :)

    YanıtlaSil
  5. her gun birbirinden guzel tarifler ekliyorsunuz hiziniza yetisemiyorum :)cok hamaratsiniz gercekten
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Tarifinizi aldım şahane olmuş ellerinize sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Bugün saat 4-5 suları ofiscek baktık yaptıklarınıza. Ellerinize sağlık gerçekten. Tam acıkma saatinde bir başka güzel göründü herbiri :))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo