11 Eylül 2010 Cumartesi

Pudingli Rulo Pasta (Puddingschnecken - Kuchen)




Bu pastayi ben burda pastacilardan aliyordum cok hosuma gidiyordu, artik kendim yapiyorum:)

Malzemeler:

Hamuru icin:

30g maya

50g toz seker

1P.vanilyasekeri

500g un

2 yumurta

125ml ilik süt

100g tereyagi (eritilmis sogutulmus)

1 tutam tuz

Icine:

2 P.Vanilyapudigin

750ml süt

4 yemek kasigi tozseker (türkiyede pudinklerin icinde seker oluyor dikkat edin)

100g badem kirigi

Üzerine:

1 paket putra sekeri ve 1 yemek kasigi limon suyu

Yapilisi:

(Resim 1) Mayayi bir kabimiza aliyoruz üzerine 125ml ilk sütü döküyoruz ve 500g undan 120g kadarinla bunu once bir hamur yapip 20dk. Bekletiyoruz

(Resim 2 kabarmis hali)

(Resim3) geri kalan unumuzu bir hamur legenine aliyoruz ortasini acip bu mayaladigimiz hamuru koyuyoruz , yumurtayi, sekeri, tuzu, erittigimiz tere yagimizi, üzerine ekleyip güzel bir hamur yoguruyor ve 45dk. Dinlenmeye birakiyoruz iki kati kabariyor.

Bu arada bos durmuyoruz 750ml sütümüzde 2 paket vanilyapudingimizi pisiriyoruz sekeri kaynayinca ekleyin pudink tencerenin dibine yapismaz. Ocakdan indirincede badem kirigini icine dökelim sogumaya birakalim arada karistiralim üzeri kaymaklasmasin.

(Resim4) kabaram hamurumuzu dikdörtgen ( 40*55cm) aciyoruz

(Resim5) actigimiz hamurun icine önceden hazirladigimiz ve soguttugumuz pugingi seriyoruz.

(Resim6) hamurumuzu enine yavas ve dikkatli sariyoruz güzelde sariliyor

(Resim7) rulo yaptigimiz hamurumuzuda 2 santim kalinliginda kesiyoruz

(Resim8) yaglanmis kalibimiza yerlestiriyoruz aralikli olabilir,yerlestirdikten sonrada 30dk.daha bekletiyoruz.

(Resim9) benim kalibima cok geldigi icin ayirdim

(resim10) beklettigimiz hamurun nasil kabarip bosluklari doldurdugunu görüyorsunuz

(Resim11)önceden isitilmis firinda 180 derecede 30dk. Pisirin

(Resim12) firindan cikar kizmaz üzerine putra sekeriyle limon suyunla hazirladiginiz sosu sürün

Not: Ruloyu keserken yapisiyor bicaginizi devamli unlarin,

pudingin icine badem kiriginin yerine kuru üzümde güzel oluyor

Sogumadan kesmesin


0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo