15 Temmuz 2010 Perşembe

Karadeniz Kurabiyesi

Bu kurabiyeye bayildim ben Havvacim eee nede olsa karadeniz kurabiyesi adi üstünde:)

Malzemeler
250 gr yumusak margarin
5 yumurta yumurtalardan ikisinin sarısını ayırın akını hamura ekleyin
sarısını üzerine sürün
1 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt kaymağı yani krema veya süt ama kremayı öneririm
1 su bardağı tozşeker
1 su bardağı iri çekilmis fındık veya ceviz
1 su bardağı kuru üzüm isteğe bağlı
1 çay kaşığı karbonat
2 çorba kaşığı limon suyu
aldığı kadar un

Yapılışı:

hamur yoğurma kabına margarın seker, sıvıyağ ,2 yumurta akı ve 3 yumurtayı ilave edin iyice karıstırın . kremayı, fındığı ve üzümü ekleyin karıstırın. limon suyunda eritilmis karbonatı ekleyin azar azar un ilavesi ile yumusak bir hamur yapın 10 dakika dinlendirin.

hamuru 7 esit parçaya ayırın herbirini rulo olacak şekilde yuvarlayın 4 cm boyunda 5 cm ara ile bıçakla verev kesin yağlanmıs tepsiye dizin aralıklı olarak üzerini çatalla çizin yumurta sarısı surun 185 derecede önceden ısınmıs fırında kızarana kadar pisirin.

ben 1 su bardagi kuru üzümü 15-20 dk kaynar suda bekletiyorum ayrica icine 10-12 tane kuru kayisida kattim kayisilarida üzümlerle kaynar suda bekletiyorum sonra kücük kücük dogruyorum, böyle cok daha güzel oluyorlar hamur isinde. Üzümü hamur isinde sevmeyenler bide böyle denesinler! Ben bide icine yarim su bardagi damla cikolata kattim

ben busefer 4 tane kuru incir 3 tanede hurma 10 tane kuru kayisi ve 1 bardak kuru üzüm kattim yine sicak suda bekleterek ok :)


Tarifi aldigimiz site

http://kibeleninmutfagi.blogspot.com

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo